مقالات

انواع فرم ناخن

فرم ناخن

 

1-مدل ناخن بادامی

در تصویر دو پاراگراف پایین تر می توانید ناخن بادامی را مشاهده کنید. لبه های این نوع ناخن باریک است اما نوک گردی دارد. برای طراحی و فرم دهی ناخن های کوتاه بهتر است از این فرم استفاده نشود زیرا ظاهر زیبایی نخواهد داشت، اما برای ناخن های بلند بسیار مناسب است.

در صورتی که شخص انگشتانی پهن داشته باشد با این نوع ناخن میتواند آنها را باریک تر و جذاب تر کند. ناخن بادامی انگشتان کوتاه را کشیده تر و زیباتر نشان میدهد.


2-مدل ناخن گرد:

 

ناخن گرد یک فرم ساده و به نوعی معمولی است. اگر شخصی این نوع ناخن داشته باشد به طبع انگشتان او کشیده به نظر میرسد و او نیازی به بلندکردن ناخن ها ندارد. این نوع ناخن که در شکل زیر سمت راست مشاهده میکنید نیاز به ترمیم و مراقبت ویژه ای نیز ندارد.

 

در تصاویر زیر فرم ناخن گرد و ناخن بادامی را مشاهده میکنید

Round nail shape 1
Almond nail shape

3-مدل ناخن مربع

ناخن ها با ظاهر مربعی، بیشتر برای افرادی مناسب است که تمایل به داشتن ناخن های کوتاه و جذاب دارند. این نوع ناخن از اطراف موازی بوده و لبه های صافی دارند.

 

4-مدل ناخن بیضی

این مدل ظاهری شبیه مدل بادامی دارد، اما لبه های آن کمی پهن تر بوده و همین موضوع باعث میشود که ناخن ها کشیده تر دیده شوند. مدل بیضی در دو طرف موازی است اما کم کم در لبه ها، بیضی شکل میشود. در صورتی که شخصی ناخن های کوتاه و پهن داشته باشد، ناخن هایش شیک تر و کشیده تر میشود.

 

5-مدل ناخن بالرین

مدل بالرین در دو طرف بیضی شکل بوده و لبه های آن صاف و مربعی می باشد. به نوعی از هر دو مدل مربع و بیضی تبعیت میکند. این نوع مدل برای ناخن های بلند بسیار مناسب است. اما اگر شخصی ناخن های کوتاه داشته باشد شاید زیاد جذاب نشود.نام دیگر این مدل گلدانی بوده و بسیار ساده و شیک است.

در تصاویر از راست به چپ مدل های مشخص شده را مشاهده کنید.

فرم ناخن مربع
فرم ناخن بالرین

6-مدل ناخن رژ مانند:

از این مدل ناخن برای ناخن های زیادی می توان استفاده کرد و طراحی جالب و خاصی دارد. در این مدل ناخن باید دو طرف را موازی کنیم و بعد لبه های آن باید به شکلی سوهان کشید که شبیه رژ لب گردد.

7-مدل ناخن نوک تیز یا دشنه ای

این نوع ناخن، باعث کشیده تر نشان دادن انگشتان میشود. دو طرف ناخن در فرمت دشنه ای باریک است. لبه های آن کاملا تیز بوده و فقط در نقطه نوک گرد میشود.

8-مدل ناخن باد بزنی :

مدل بادبزنی در نگاه اول ما را یاد بادبزن می اندازد، دو طرف ناخن کم کم به لبه که نزدیک تر میشود پهن می گردد.



9. مدل ناخن پیکانی :

ظاهر این مدل ناخن دقیقا شبیه پیکان فلش است. اطراف موازی داشته و نوک آن مانند فلش تیز است.  

نکاتی که در تعیین مدل ناخت مهم هستند عبارتند از :

  1. عرض ناخن
  2. طول ناخن
  3. شکل ناخن

    برای طراحی ناخن های کوتاه : مدل مربع و گرد مناسب است.
    برای طراحی ناخن های بلند و متوسط مدل بادامی، بالرین ، بیضی و دشنه ای مناسب است.

مدل ناخن با توجه به فرم دست :

اگر فرم ناخن با حالت دست همخوانی نداشته باشد، زببایی آن دچار مشکل خواهد شد. مدل ناخن هر چقدر با دست و انگشتان تناسب بیشتری داشته باشد به دست ما زیبایی و ظرافت بیشتری میدهد.البته باید سلیقه افراد را نیز تا حدودی در نظر گرفت.

برای اینکه مدل ناخن متناسب با انگشتان دست خود را بهتر بشناسید باید با افراد باتجربه و استاد کار ناخن صحبت کنید تا بعد از اجرای کار از آن رضایت کافی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.