مقالات

علت هوا گرفتن کاشت ناخن چیست؟ روش های جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن

هوا گرفتن کاشت ناخن

مانیکور چیست؟ انواع مانیکوردر این مطلب به بررسی علل هوا گرفتن (لیفت ) کاشت ناخن و روش های پیشگیری از آن می پردازیم.این عوامل عبارتند از :

1.اجرای مانیکور به صورت تمیز : عدم اجرای مانیکور به شکل تمیز امکان هواگیری کاشت ( لیفت) را افزایش میدهد ؛ زیرا در زمان موادگذاری، مواد به کوتیکول ها برخورد کرده و امکان دارد باعث لیفت ناخن شود.

2.سطح ناخن را نه باید خیلی زیاد و نه خیلی کم خط و خش بیندازیم.زیرا این موضوع، امکان دارد باعث لیفت (هوادهی) ناخن شود.این کار را بهتر است با سوهان های دستی، سرسوهان شنی و یا سر سوهان کاغذی انجام دهید.

3.حتما باید بعد از خط و خش، سطح ناخن را با پد و کلینزر تمیز کنیم.زیر جیب ناخن نیز باید به خوبی تمیز شود.به طوری که هیچ خاکی از ناخن در زیر جیب ناخن وجود نداشته باشد.سطح ناحن باید کاملا تمیز باشد. عدم اجرای درست این موضوع نیز ممکن است باعث لیفت ناخن شود.

4.ضد قارچ باید به صورت ماساژی روی سطح ناخن زده شود. زیرا اینکار باعث کاهش چربی و رطوبت سطح ناخن میشود.ضد قارچ یا دهیدراتور بهتر روی خش و خط های ناخن جای میگیرد.

در تصویر زیر نمونه ای از لیفت ناخن را مشاهده میکنید.

مشکلات کاشت ناخن

5.پرایمر را نیز باید به صورت ماساژی بزنیم.

 

6.پرایمر به هیچ وجه نباید به اطراف ناخن برخورد کند، زیرا این امر نیز باعث لیفت (هواگیری) ناخن میشود.

 

7.نباید به هیچ عنوان 2 بار پرایمر زده شود زیرا تا حد زیادی موجب آسیب به سطح ناخن و لیفت آن می شود.

 

8.بر روی خیسی پرایمر به هیچ عنوان نباید مواد گذاشته شود.در هیچ کدام از لاین ها، نه در لاین ژل و نه در لاین پودر. باید تا کامل خشک شدن پرایمر صبر کرد اگر زودتر از مواد استفاده کنیم؛ خیس بودن پرایمر باعث لیفت دادن مواد (هواگرفتن ناخن ) میشود و از آنجایی که پرایمر مایع بوده و به دنبال مکانی برای تبخیر میگردد؛ بنابراین باعث لیفت مواد شده و خود آن نیز از زیر ناخن خارج میشود.

پرایمر ناخن

9.جهت کاشت ژل از پرایمرهای اسیدی استفاده نشود.برای کاشت ژل باید از پرایمرهای مخصوص کاشت ژل و غیر اسیدی استفاده شود.زیرا پرایمر اسیدی با مواد ژل سازگار نیست. این مواد نیز باعث لیفت ناخن (هواگرفتن ناخن ) میشود.

 

10.اگر با پودر کار میشود در زمان برداشتن مواد حتما باید به شکل آدامسی برداشته شوند.زیرا مواد شل و آبکی نیز باعث شل شدن ناخن و هوا گرفتن آن می شود.

 

11.در صورت کار با پودر حتما قبل از استفاده از قلم باید نوک آن را تمیز کرد. اگر خیس بود خیسی آن را توسط دستمال کاغذی گرفته و بعد برای کار استفاده گردد.

 

در صورتی که با قلم خیس کار شود.یا خیلی با قلم خیس روی ناخن کشیده شود، زیرسازی و پرایمر کار از بین رفته و در نتیجه ناخن هوا گرفته و یا لیفت میشود.

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “علت هوا گرفتن کاشت ناخن چیست؟ روش های جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن

  1. دارایی گفت:

    درود استاد باتجربه
    بسیارنکات قابل فهم وکاربردی ممنون

    1. مدیر سایت گفت:

      درود و سپاس از حضور گرم شما دوست عزیز

      1. مرجان گفت:

        بسیار کامل و دقیق♥️

        1. مدیر سایت گفت:

          سپاس از لطف شما

  2. سرور بهرامی گفت:

    سلام خیلی از راهنمایی خوب و ارزشمندتون ممنونم
    فقط من همه ی این موارد و رعایت میکنم ولی در کاشت پلی ژل موادم قبل از رفتن به دستکاه یوی از قالب جدا میشه و مجبورم بدون قالب کار کنم😔بازم ممنونم میشم در این موردم منو راهنمایی فرمایید 🙏🙏🙏🙏

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام دوست عزیز سپاس از حضور شما .. لطفا سوالات تخصصی در این حیطه را در اینستاگرام دایرکت بپرسید

    2. تینا گفت:

      قالب درست استفاده نمیکنی قالبت کوچیکه بلند میشه قالب اندازه استفاده کن مواد اندازه بذار بلند نمیشه

      1. مدیر سایت گفت:

        بسیار عالی ممنون از نظر ارزشمند شما دوست عزیز

  3. بهنوش گفت:

    ممنون از شما 🙏🏻

    1. مدیر سایت گفت:

      ممنون از حضور شما دوست عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.