مقالات

چگونه از ناخن کاری به درآمد برسیم؟

درآمد ناخن کاری

راهکارهای رسیدن به درآمد از ناخنکاری :

جهت رسیدن به درآمد از حرفه ناخن کاری شما باید سه گام  زیر را پشت سر بگذارید:

گام اول :

جهت شروع شما باید در این حیطه به مهارت بالایی برسید.مهارت بالا یعنی چه؟ یعنی اینکه شما باید بتوانید یک خروجی کار تمیز و عالی داشته باشید یک کاری که از نظر ظاهری مشتری پسند باشد، را به مشتری ارائه دهید.

یا اینکه زمانی که مشتری برای رفع نیازی به شما جهت ناخن رجوع کرد شما توانایی برطرف کردن نیاز او را داشته باشید.یعنی در واقع زمانی که مشتری به شما مراجعه میکند شما باید بتوانید هر نوع درخواست او را انجام دهید.

این برطرف کردن نیاز مشتری از یک طرف به مهارت و تخصص شما برمیگردد و از طرفی به متریال، ابزار و تجهیزاتی که در دسترس شما است، مربوط میشود.

زمانی که شما هم مهارت کافی داشته باشید و هم ابزار، متریال، مناسب و کافی در دسترس شما باشید مثلا مجموعه لاک ژل ها و ست های رنگی شما کامل باشد می توانید یک خروجی عالی و باب میل مشتری را ارائه دهید.

ابزار ناخن کاری

گام دوم :

ماندگاری کار شما. خب این به چه معناست؟ یعنی اینکه همانطور که مشتری زمانی که سالن شما را ترک میکند از کیفیت و جذابیت کار شما راضی و خشنود است. باید در طولانی مدت ماندگاری و دوام کار شما را نیز تجربه کند.حداقل حدود 20 روز کار او ماندگار باشد، یعنی لاک ژل، دیزاین یا طراحی که برای او انجام داده اید ثابت مانده باشد. کاشت، لمینت ، کاور آپ یا هر نوع کاری که برای او انجام داده اید، سالم بماند. یعنی هوانگرید،نشکند، لیفت ندهد، قالبی از جا جدا نشود؛  تا مشتری حس رضایت مندی مضاعفی نسبت به کار شما داشته باشد.

در این صورت مشتری حس میکند علاوه بر زیبایی و جذابیت کار شما دوام و ماندگاری خوبی دارد بنابراین به شما بر میگردد. بعنی یک مشتری ثابت خواهد شد و به جرات می توان گفت 99 درصد مواقع، مشتری به هیچ سالن دیگری جز سالن شما مراجعه نخواهد کرد.

گزینه اصلی انتخابی او شما خواهید بود. علاوه بر این مشتری به صورت خواسته و ناخواسته از شما و تمیزی کار شما همه جا تعریف خواهد کرد و این باعث جذب مشتری های بیشتر خواهد شد.

در بالا دو گام اصلی جذب مشتری را خدمت شما مطرح کردیم.

گام اول و دوم کار این بود که کار شما تمیز باشد، خروجی مناسبی داشته باشد و همینطور ماندگار .

اگر کار شما ماندگار باشد اما تمیز نباشد برای مشتری هیچ ارزشی ندارد. بر عکس این موضوع نیز صادق است اگر کار شما تمیز باشد اما ماندگار نباشد باز هم برای مشتری ارزشی ندارد. امکان دارد مشتری یک یا دو بار به علت تمیزی کار مجددا به شما مراجعه کند اما وقتی ببیند کار شما ماندگار نیست بالاخره شما را ترک کرده و به سالن دیگری مراجعه خواهد کرد.

در صورتی که کار شما ماندگار باشد اما خروجی تمیز و مناسبی نداشته باشد مشتری حتی برای بار دوم هم به شما مراجعه نخواهد کرد و ترجیح خواهد داد ناخن کار خود را عوض کرده تا یک ناخن زیبا و تمیز داشته باشد.

بنابراین دو مورد مکمل یکدیگر هستند و هر دو برای مشتری ارزشمند و مهم می باشند و هر دو با هم سبب جلب رضایت مشتری میگردند.

درآمد ناخن کاری
درآمد ناخن کاری

گام سوم :

زمانی که شما به یک کار تمیز و ماندگار رسیدید و به کار خود صد در صد مطمئن بودید و می دانستید زمانی که مشتری را جذب میکنید می توانید او را از هر لحاظ هم تمیزی کار و هم ماندگاری راضی کنید ، حال باید دنبال راه های جذب مشتری باشید ؛ و فرا بگیرید که چطور مشتری جذب کنید.

 

راه های جذب مشتری جهت خدمات ناخن:

1.راه های قدیمی و سنتی مانند تراکت پخش کردن یا چاپ کارت ویزیت که بنده به شخصه دیگر اعتقادی به این روش ها ندارم زیرا در دنیای امروز این ها دیگر کاربرد زیادی ندارند.

بنابراین بهتر است با روش هایی آشنا شویم که بیشترین درصد جذب مشتری را برای ما به همراه خواهند داشت.

 

2.روش دوم که به نسبت روش قبلی کمی مدرن تر است. درج اگهی در اپلیکیشن دیوار است.دیوار هنوز نمی توان گفت خیلی قدیمی شده است زیرا در خیلی از کاسبی ها هنوز هم نیازها را برطرف میکند.

مثلا هنوز برای خرید و معامله ملک، ماشین و.. خیلی از افراد از دیوار استفاده میکنند و به نتیجه مطلوب نیز می رسند.

اما برای خدمات زیبایی مانند ناخن، دیوار راه مناسبی نیست و مانند گذشته نمی توان از آن نتیجه مناسب را کسب کرد. نتیجه گرفتن از آگهی دیوار برای کارهای زیبایی به نسبت تراکت کمی بیشتر است اما به هر حال درج آگهی نیز نیاز به مهارت دارد و اینکه نسب به رقبا بتوانید افراد را بیشتر جذب کنید.

اما به هر حال اگر درج آگهی در دیوار وقت و هزینه زیادی از شما نمی گیرید می تواند گزینه مناسبی باشد هر چند جذب مشتری پایینی داشته باشد. ما قصد نداریم زیاد وارد مقوله آگهی در سایت ها شویم.

3. سومین راه حل که برای بنده نیز اولویت دارد استفاده از سوشال مدیا یا همان فضای مجازی مانند اینستاگرام می باشد.

با اینکه فضاهای مجازی زیادی در دنیا وجود دارد اما در ایران اینستاگرام توانسته بازخورد بهتری به افراد در شغل های مختلف بدهد. زیرا در بین ایرانی ها این فضا محبوب تر بوده، ایرانی ها وقت بیشتری از خود را در این فضا صرف میکنند. 

بنابراین اگر شما به فکر جذب مشتری هستید باید در فضای پیج اینستاگرام خود فعالیت حرفه ای داشته باشید تا بتوانید جذب مخاطب ماندگار داشته باشید.

یعنی بتوانید ابتدا افراد را به عنوان فالور جذب کرده و سپس آنها را به عنوان مشتری نگه دارید یعنی آنها از خدمات شما استفاده کنند.حال کار شما خدمات ناخن باشد یا فروش محصولات فرقی نمی کند.

از آنجایی که هدف این مطلب کسب درآمد ناخن کاری می باشد.روی صحبت ما با ناخنکارهایی می باشد که در پی جذب مشتری ناخن کاری و ارائه خدمات ناخن به انها می باشند.

کاشت قالب جدید

نکته:

در صورتی که شما هنوز به مرحله کار تمیز و ماندگار نرسیده اید یعنی هنوز دو گام اول را اجرا نکرده اید باید ابتدا در این حیطه حرفه ای شوید یعنی ابتدا باید کار تمیز و ماندگار ارائه دهید و سپس به فعالیت در فضای مجازی بپردازید.

اگر ناخن کاری هستید که کار تمیز و ماندگار ندارید باید چه کار انجام دهید؟

1.اگر در حوزه ای که اموزش دیده اید دچار ضعف هستید حال هر نوع متریالی کار میکنید چه پودر و چه ژل باید ابتدا ایرادهای کار خود را پیدا کنید. سعی کنید در وقت خود حتما تکرار و تمرین را در نظر بگیرید و ایرادات کار خود را کامل برطرف کنید.تا به کار تمیز و ماندگار برسید.

ولی اگر شما یک ناخن کاری هستید که تلاش زیادی کرده است تکرار و تمرین داشته است اما حس میکنید باز هم استعدادی در این کار ندارید و یا اینکه یک شخص عجول هستید و یا به علت نیاز مالی باید به سرعت به درآمد برسید باید به سراغ کاشت قالب بروید.

کاشت قالب، حتی اگر مهارت زیادی در موادگذاری با قلم چه در کاشت پودر و چه در کاشت ژل ندارید به شما کمک میکند که موادگذاری های فوق حرفه ای در حد ناخن کارهایی با چندین سال سابقه کار داشته باشید.

به شما کمک میکند مشکل تمیزی کارتان برطرف شود. اما به هر حال چیزی که اهیمت دارد این است که شما باید کاشت قالب را نیز به صورت اصولی فرا بگیرید تکنیک های آن را فرا بگیرید. در صورتی که نکات قالب را به درستی ندادین ممکن است کار تمیزی داشته باشید اما این کار ماندگاری لازم را نداشته باشد.

ممکن است کار شما لیفت دهد،از لبه جدا شود یا از لبه آزاد بشکند. بنابراین اگر میخواهید در لاین قالب کار کنید و خیلی زود کارهای تمیز و ماندگار بزنید باید شما مهارت داشته باشید.باید دوره قالب را پشت سر بگذارید چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری.

باید با یک مربی کاشت قالب حرفه ای در ارتباط باشید مربی که به او اطمینان کافی دارید.مربی که بدانید کارهای حرفه ای ، تمیز و ماندگار دارد.

توصیه :

در صورتی که میخواهید کاشت قالب را آموزش ببینید اما با استادی آشنایی کافی ندارید توصیه میکنم پکیج رازهای قالب با پودر و ژل   

من را انتخاب کنید زیرا این پکیج یک پکیج تخصصی کاشت قالب هست و با هر دو متریال پودر و ژل آموزش دادیم. یعنی ما فقط یک آموزش مختص برای ژل و یک آموزش مختص برای پودر نداریم بلکه هر دو روش به صورت کامل بررسی شده است.

تمامی چالش های کاشت قالب را آموزش داده ایم یعنی مثلا اگر مشتری به شما مراجعه کرد و ناخن های خیلی بزرگ داشت یا مشتری داشتید که ناخن سربالا یا سرپایین داشت و یا هر نوع چالش دیگری را بررسی و راه حل آن را ارائه داده ایم.

بنده به عنوان یک مدرس که 5 سال است در حیطه کاشت قالب فعالیت میکند همه این چالش ها را میشناسم همه آن ها را بررسی کرده و در این پکیج راه حل های مناسب آن را برای شما عرضه کرده ام.

حتی افرادی که کاشت قالب را خوب انجام میدهند اما برای ترمیم با قلم به مشکل میخورند در این پکیج راهکار ترمیم با خود قالب را ارائه داده ام.

به هر حال اگر دوست دارید از آموزش های پکیج من برخوردار شوید بر روی لینک بالا کلیک کنید.

 

فرنچ کج

خلاصه آخر:

حالا که شما با تکرار و تمرین زیاد به کار ماندگار و تمیز رسیدید و یا نرسیدید و اکنون میخواهید کار تمیز و ماندگار داشته باشید. یا با کاشت قالب به کار ماندگار و تمیز رسیده اید.

حال شما باید فعالیت خود در فضای مجازی را شروع کنید تا بتوانید جذب مشتری داشته باشید.

فعالیت در این حیطه خیلی گسترده است اما من به صورت خلاصه به تعدادی از موارد مهم تر از این موارد اشاره میکنم.

در صورتی که شما پکیج رازهای قالب من را تهیه کنید آموزش تولید محتوا در اینستاگرام را به صورت رایگان در اختیار شما می گذارم. تا شما هم بتوانید از ترفندهای جذب مشتری که خود بنده در اینستاگرام استفاده کرده ام بهره مند شوید.

 

نکات مهم تولید محتوا ناخن کاران در اینستاگرام :

1.اولین قدم در این راه باید شما حتما باید پیج خود را به پیج بزینیسی و باز تبدیل کنید. یعنی پیج شما در حالت شخصی و بسته نباشد.روش آموزش انجام این کار در اینترنت میتوانید سرچ کنید.

2. برای نیازهای مشتریان خود یعنی مشتریان خدمات ناحن تولید محتوا کنید. یعنی مثلا به یکسری از سوالات انها به صورت ویدئوهای کوتاه ، مختصر و مفید پاسخ دهید.سریع به اصل مطلب و نکته کلیدی و مهم موضوع اشاره کنید.

3.اگر در پیج خود افراد متفرقه نسبت به حیطه کاری را فالو کرده اید یا یکسری از فامیل ها و دوستانی دارید که قبلا فالو کرده اید و به حیطه کاری شما ربطی ندارند آنها را نیز آنفالو کنید. در مقابل افرادی که به حیطه کاری شما مربوط هستند را فالو کنید، مثلامدرسان ناخن، نیل شاپ ها، ناخن کارها، فروشگاه های ناخن را فالو کنید.

چرا نیاز به این کار داریم زیرا الگوریتم اینستا به این موضوع توجه کرده و شما را به مخاطب هایتان معرفی کرده و احتمال دیده شدن پیج و پست های شما در اینستا افزایش میابد.

یکسری نکات ریز و تخصصی تر، نیز وجود دارد که شما می توانید از مدرسین اینستاگرام در این موارد کمک بگیرید و از مشاوره آن ها استفاده کنید.با این موضوعات شما می توانید برای پیج خود تولید محتوای با کیفیت داشته ، مشتری جذب کنید و به درآمد بالاتر در حیطه کاری خود برسید.

 

نتیجه نهایی :

برای رسیدن به درآمد در حرفه ناخن شما باید کار تمیز ارائه دهید، یک کار ماندگار داشته باشید و در مرحله آخر در فضای مجازی یا همان سوشال مدیا که در ایران محبوب ترین آن اینستاگرام است فعالیت اصولی و درست داشته و مشتریان و درآمد خود را افزایش دهید.

پروسه جذب مشتری طولانی بوده و می توانید پکیج های مختلف را تهیه کرده، می توانید از تجربه های دیگران استفاده کنید.

اگر هنرجوی من هستید و پکیج رازهای قالب من را تهیه کردید با خیال راحت می توانید به صورت رایگان جهت جذب فالور برای پیج و جدب مشتری جهت خدمات خود استفاده کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.