مقالات

کاشت ژل بهتر است یا کاشت پودر؟

کاشت ناخن با پودر یا ژل؟

در این مقاله میخواهیم به این نکته بپردازیم که کاشت ناخن با پودر یا ژل؟ کدام بهتر است؟

به طور کلی نمی توان گفت که کاشت ژل بهتر است یا کاشت پودر زیرا هر کدام از این متریال مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و در این مبحث به بررسی معایب و مزایای هر دو می پردازیم تا متوجه شویم کدامیک مزایای بیشتری داشته و می تواند برای شما ارجحیت داشه باشد.

ویژگی های کاشت ژل :

قبل از هر چیز به این موضوع می پردازیم که در واقع در کاشت ژل با دنیای وسیعی از تنوع ژل ها رو به رو هستیم یعنی دنیای متریال ژل خیلی وسیع تر از متریال پودر است.تنوع متریال ژل به نسبت پودرها خیلی بیشتر و متفاوت تر است.

این مورد خود می تواند از نظری مزیت و از نظری عیب محسوب شود.مزیت را می توان از این لحاظ دید که شما می توانید با انواع ژل روی ناخن مشتری کار کنید و طرح های مختلف ایجاد کنید. هر کدام از این ژل ها مهارت و توانایی خود را می طلبد و شما می توانید با انواع ژل ها کار کنید.در صورتی که شما در کار با یک ژل مشکل دارید می توانید نوع دیگری را امتحان کنید.

در هر صورت ژل دنیای متنوع و متفاوتی دارد.

 

عیب اول ژل :

اگر  از زاویه دیگر به تنوع دنیای ژل، نگاه کنیم می تواند یک عیب محسوب شود.برای خیلی از هنرجویانی که تازه وارد حرفه ناخن شده اند یا قبلا کاشت پودر انجام می دادند و الان میخواهند کاشت ژل را امتحان کنند.

این موضوع تنوع می تواند کمی گیج کننده و سخت به نظر برسد. در صورتی کار با ژل ها خیلی ساده تر از کار با پودر است ولی برای هنرجوهای تازه کار احتمال دارد شناخت انواع این متریال کمی سخت به نظر برسد.البته باز هم این موضوع به شما برمیگردد که این تنوع، پیچیدگی دنیای ژل را عیب بدانید یا مزیت.

 

عیب دوم  ژل:

ژل ها به نسبت پودرها، قدرت و استقامت کمتری دارند. یعنی زمانی که شما در کاشت های بلند از ژل به جای پودر استفاده کنید ممکن است مقاومت پودر را نداشته باشد.

 

آموزش کاشت ژل

مزایای کاشت ژل:

1.زمان آموزشی کاشت ژل از کاشت پودر کمتر است. هنرجویانی که با کاشت ژل آموزش می بینند خیلی سریعتر از هنرجویان لاین پودر وارد بازار کار میشوند.

2.اجرای کار ژل به نسبت کار پودر خیلی سریعتر است. بنابراین اگر در لاین ژل کار میکنید خیلی سریعتر میتوانید به صورت حرفه ای وارد بازار کار کاشت ناخن شوید.

3.مواد ژل نسبت به مواد پودر میزان لیفت کمتری دارد.یعنی ناخن اشخاص با هواگیری کمتری مواجه میشود.

4.وقتی شما از سافت ژل ها استفاده میکنید اصلا نیازی به دورگیری ندارید.

5.یکی دیگر از بزرگ ترین مزایای ژل این است که؛ هیچ گونه بوی خاص و اذیت کننده ای نه برای ناخن کار و نه برای مشتری دارد. از طرفی میزان ایجاد حساسیت ، اگزما و مشکلات پوستی که بر اساس کاشت ناخن ایجاد میشود در ژل بسیار کم است.

 

ویژگی های کاشت پودر:

مزایای کاشت پودر:

1.یکی از بارزترین مزایای کاشت پودر این است که دارای ذرات بسیار سخت و مقاومی است. استقامت بالایی در برابر شکستگی دارد. پودر به نسبت تمامی ژل ها از مقاومت بالایی برخوردار است.

2.یکی دیگر از ویژگی های کاشت پودر که می تواند هم مزیت محسوب شود و هم عیب این است : کاشت پودر یک متریال منحصربفرد و تک است و مثل ژل ها، خیلی پیچیده نبوده و متریال گسترده ای ندارد.

کاشت پودر فقط یک نوع است و در آن، آکریلیک  که با لیکوئید ترکیب می شود.سپس به صورت مواد آدامسی درآمده و روی ناخن کار میشود.

از این لحاظ این ویژگی یک مزیت محسوب میشود که دنیای پیچیده ای ندارد و فهم آن برای هنرجوها راحت تر است.

از این لحاظ این ویژگی یک عیب محسوب میشود که تنوع زیادی ندارد و در صورتی که هنرجو در کار با پودر به مشکل خورد راه دیگری ندارد و مجبور است که با همان پودر کار بکند. مگر اینکه به طور کلی از لاین پودر خارج شود و در لاین ژل شروع به فعالیت نماید.

2.برای فرادی که ناخن های چربی دارند و ناخن های آن ها به صورت قالبی کنده میشود یا لیفت میدهد، کاشت پودر نتیجه بهتری داشته و ماندگاری بیشتری دارد.معمولا افرادی که ناخن های چربی دارند زمانی که کاشت ژل انجام میدهند در 90 درصد مواقع ناخن های آن ها به صورت قالبی جدا میشود، اما در لاین پودر ناخن های ماندگاری بیشتری دارند.

معایب کاشت پودر:

یکی از مهم ترین معایب کاشت پودر وجود بوی بسیار تند در آن است. خود پودر بوی تندی ندارد اما محلولی بنام لیکوئید که در این لاین با پودر ترکیب شده و مواد آدامسی را جهت کاشت تولید میکند، بوی بسیار تندی دارد.

1.این بوی تند باعث سردرد میشود. گاهی در دراز مدت ممکن است باعث ایجاد بیماری های تنفسی و ریوی در ناخنکارها شود. اما این مشکل برای مشتریان نیست و فقط بر آن ها میتواند کمی اذیت کننده باشد.زیرا خود ناخنکار هر روز با این مواد کار میکند اما مشتری نهایت ماهی یکبار با این مواد سر و کار دارد.

2.یکی دیگر از معایب کاشت پودر این است که کار با آن سخت است. خیلی از هنرجویان حرفه پودر و یا هنرجویانی که از لاین ژل وارد لاین پودر میشوند خیلی سخت ترفندهای کار با این نوع کاشت را فرا می گیرند.

حتی خیلی از هنرجویانی که سال هاست کاشت پودر انجام میدهند هنوز هم ممکن است نتوانند این کار را با مهارت و دقت کافی انجام دهند. زیرا کار کاشت پودر نیاز به تمرین و تکرار زیادی دارد.

3.چالش بعدی در کاشت پودر سوهان کشی آن است. حال شخصی که کاشت پودر را با مهارت کافی انجام میدهد به راحتی سوهان کشی کار را نیز انجام میدهد و خیلی اذیت نمی شود.

اما شخصی که هنوز در این کار حرفه ای نشده و کار با مواد برای او مشکل است. مجبور به سوهان کشی بیشتری بوده و از آنجایی که مواد پودر خشک و سفت میشوند هم خود او و هم مشتری دچار سختی و دردسر زیادی میشوند.

4.یکی دیگر از معایب کاشت پودر این است که در هر شرایطی حتی زمانی که ناخن کار موادگذاری خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.صد در صد مجبور به دور گیری می باشد که دورگیری یکی از سخت ترین کارها هم برای ناخن کار هم برای هنرجو ها می باشد.

یکی از چالش های بزرگ حتی برای خیلی از افرادی که موادگذاری را به خوبی و دقیق نیز انجام میدهند دورگیری در کاشت پودر است. در خروجی کار به مشکل میخورند و نمی توانند یک دورگیری خوب و تمیز داشته باشند.عیب کار اینجاست که کاشت پودر حتما باید با دورگیری انجام شود در غیر اینصورت لیفت میدهد.

5.یکی دیگر از معایب کاشت پودر این است که نسبت به کاشت ژل احتمال لیفت بیشتری دارد.  فقط در صورتی می تواند ماندگار باشد و لیفت ندهد که ناخن کار بسیار حرفه ای باشد و بتواند پرس مواد خوبی انجام دهد و همینطور بتواند دورگیری خوبی را انجام دهد.

در صورتی که ناخن کار نتواند پرس مواد خوب و دورگیری درستی انجام دهد صد در صد ناحن ها، لیفت پیدا میکنند.

6.از معایب دیگر کاشت پودر می توان به این نکته اشاره کرد. احتمال اگزما و حساسیت پوستی در این روش نسبت به روش ژل خیلی بیشتر است.یعنی چه مشتری و چه ناخنکاران در لاین پودر در معرض ابتلا به این بیماری ها ، نسبت به افرادی که در لاین ژل کار میکنند بیشتر قرار دارند.

نتیجه گیری:

خب با بررسی این موارد شما می توانید تصمیم بگیرید کدام یک کاشت ناخن با پودر یا ژل؟

 

می توانید تصمیم بگیرید که در کدامیک از این لاین ها کار کنید هر دو یا یکی از این ها کاشت پودر یا کاشت ژل. میتوانید انتخاب کنید که در کدامیک از این ها می توانید کار کنید تا موفق باشید و جذب مشتری بیشتری داشته باشید.انتخاب با شماست.

اما اگر نظر من به عنوان شخصی که یازده سال در حرفه ناخن فعالیت دارم را می خواهید بدانید این است که بهتر است شما کاشت ژل را یاد بگیرید. اگر هنرجویی هستید که تازه میخواهید حرفه ناخن را فرا بگیرید بهتر است با کاشت ژل شروع کنید.

کاشت ژل آسان تر بوده و شما سریعتر می توانید آن را فرا بگیرید و وارد بازار کار شوید.

حتی اگر هنرجویی هستید که تا به حال کاشت پودر کار میکردید و حالا میخواهید  در لاین ژل هم فعالیت کنید آموزش دیدن لاین ژل به شما کمک میکند که علاوه بر مهارتی که در لاین پودر دارید. مشتریانی که امروزه بیشتر تمایل به کاشت ژل دارند را نیز جذب کنید. بنابراین بازار رقابت را از دست نمی دهید و می توانید خود را بروز کرده و جز ناخن کارهایی باشید که لول بالا و آپدیت بوده و تمام نیازهای مشتریان خود را پاسخگو باشید. کاشت ناخن با پودر یا ژل؟ یک تصمیم کاملا شخصی و حرفه ای می باشد.

کاشت ژل یا پودر

آیا کاشت ژل را می توان روی تیپ انجام داد؟

بله کاشت ژل را نیز می توان مانند کاشت پودر روی تیپ اجرا بکنید و می تواند کاملا ماندگار باشد.

حتی می توانید تا حدودی لبه ناخن را روی تیپ پینج کنید.تنها چیزی که برای کار کردن ژل روی تیپ مهم است این مورد می باشد که :

شما توانایی درست نصب کردن تیپ و درست زیرسازی کردن را داشته باشید.

زمانی که شما یک زیرسازی درست داشته باشید، تیپ را درست نصب کنید و خط تیپ را به درستی محو کنید می توانید هر ژلی را که دوست دارید چه سافت ژل ها و چه پلی ژل را روی تیپ کار کرده و یک کاشت تمیز و حرفه ای داشته باشید.

چند دسته ژل وجود دارد؟

ژل ها انواع و اقسام متنوعی دارند.اما به طور کلی به سه دسته زیر تقسیم  میشوند:

1.سافت ژل ها:

سافت ژل چیست؟ سافت ژل ها، ژل هایی هستند که حالت روان دارند و اگر شما یک قطره از آن را بردارید متوجه میشود که اگر به سمت زمین بگیرید، چکه میکنند.سافت ژل ها می توانند غلظت های مختلفی داشته باشند غلظت های کمتر یا بیشتری داشته باشند.سافت ژلی که غلظت بیشتری دارد زمانی که شما یک قطره از آن را برمیدارید و به سمت زمین نگه می دارید دیرتر چکه کرده و حالت کشسانی دارد. اما سافت ژلی که غلظت کمتری دارد مانند:تاپ ژل ها یا بیس کت ها زمانی که به سمت زمین نگه می دارید زودتر چکه میکند و حالت کشسانی کمتری دارد. در کل ژل هایی که روان هستند را سافت ژل میگوییم.

تاب کت، بیس کت، رابر بیس و بیلدرژل های سافت، جز سافت ژل ها محسوب میشوند.

2.هارد ژل ها 

هارد ژل چیست؟ ژل هایی هستند که دقیقا برعکس سافت ژل ها بوده و زمانی که شما یک قطره از هارد ژل ها را برمیدارید به راحتی از بقیه مواد حدا شده، کشسانی نداشته و وقتی آن را به سمت جاذبه زمین میگیرید خیلی دیرتر به زمین میریزد یا حتی مدت ها و ساعت ها ممکن است روی قلم باقی مانده، به سمت زمین چکه نکند. هارد ژل ها در کارهای سالنی استفاده کمتری دارند و حتی خیلی از ناخنکارها تا کنون اصلا با هارد ژل ها کار نکرده اند.

بیشترین کاربرد آن در کارهای ژورنالی و خاص می باشد.

جم ژل، میکاپ ژل و بیلدر ژل های هارد از دسته هارد ژل ها هستند.

3.پلی ژل ها

پلی ژل چیست؟ پلی ژل با اینکه هارد هست و ما می توانیم آن را جز هارد ژل ها محسوب کنیم ولی یک دسته مجزا از ژل ها هستند به این دلیل که پلی ژل یک ویژگی خاص و منحصر به فردی دارد.

این نوع ژل ترکیبی از ژل و پودر آکریلیک ( پودر کاشت ناخن) می باشد. پلی ژل ها به طور کلی ساختار متفاوتی داشته و استقامت آن ها نسبت به سایر ژل ها بیشتر است.

اما استقامت آن از پودر کمتر است، زیرا نصف متریال آن ژل بوده و نصف آن پودر است. به طور کلی مقاومت پلی ژل از پودر کمتر و از همه ژل ها بیشتر است.

بهترین گزینه برای افرادی است که قبلا در لاین پودر کار میکردند و الان تصمیم به تغییر لاین گرفته و میخواهنددر لاین ژل کار کنند.

از نظر موادگذاری، نوع موادگذاری از نظر استقامت خیلی شبیه لاین پودر می باشد.حتی برای مشتریانی که تا به حال برای آن ها کاشت پودر انجام میداید و حالا تصمیم گرفته اید کاشت ژل انجام دهید بهترین جایگزین و بهترین ژلی می باشد که می توانید برای آن ها انجام دهید.

پرایمر ناخن

موادگذاری روی ناخن برای من سخت است چه کنم؟

شما چه با پودر کار میکنید چه با ژل برای موادگذاری باید آموزش خوب ببینید، تکرار و تمرین داشته باشید، صبر داشته باشید و زمان زیادی برای حرفه ای شدن در هر لاینی  را باید در نظر بگیرید.

اما اگر شما ناخن کار و هنرجویی هستید تلاش کردید و نتیجه نگرفته اید و یا فکر میکنید استعداد شما برای این کار خیلی زیاد نیست ولی علاقه زیادی به لاین و حرفه ناخن دارید.

در هر لاینی که کار میکنید چه پودر و چه ژل می توانید از روش کاشت قالب کمک بگیرید. بعد از زیرسازی، مانیکور و کارهای اولیه ناخن به جای اینکه مواد را با قلم و مهارت روی ناخن اجرا کنید می توانید به وسیله قالب اینکار را انجام دهید.

اگر در مورد کاشت قالب سوالات بیشتری دارید می توانید سایر مقالات ما در مورد کاشت قالب را مطالعه کنید. اگر تمایل دارید که کاشت قالب را بصورت حرفه ای و درجه یک فرا بگیرید میتوانید پکیج رازهای قالب بنده را تهیه کرده و مانند 8000 هنرجوی دیگر به صورت مجازی و فیلم از این پکیج آموزشی استفاده کنید.

جهت استفاده از پکیج قالب یا شما باید هنرجوی حرفه ناخن باشید یا ناخن کار در غیر اینصورت به هیچ عنوان این پکیج را تهیه نکنید و حتما در کلاس حضوری شرکت کنید.

1 نظر در “کاشت ژل بهتر است یا کاشت پودر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.