مقالات

پرایمرها ویژگی ها و انواع آن

پرایمر غیراسیدی

چند نوع پرایمر ناخن وجود دارد؟

 در این مطلب به بررسی انواع پرایمر می پردازیم .به طور کلی در بازار ایران 3 نوع پرایمر وجود دارد:

1.پرایمر اسیدی

2. پرایمر غیراسیدی یا nonacid یا free acid

3.پرایمر ژل یا باندرژل

پرایمر اسیدی برای چه نوع ناخن هایی مناسب است؟

پرایمر اسیدی برای ناخن های چرب مناسب است.ترکیب اسیدی که در داخل آن وجود دارد، باعث میشود که چربی ناخن های خیلی چرب گرفته شود.این موضوع باعث میشود مشتریانی که ناخن های چرب دارند و شما در اجرای کار آنها با اینکه باز هم دقت میکنید و مراحل را درست اجرا میکنید دچار مشکل میشوید یعنی ناخن آنها لیفت پیدا میکند و یا قالبی کنده میشود تا حد زیادی این چربی را کاهش میدهد. یعنی در واقع از لیفت ناخن های چرب جلوگیری میکند.

 

روش استفاده از پرایمر اسیدی چگونه است؟

مانند همه پرایمرها زمانی که شما زیرسازی، مانیکور و خط و خش روی صدف ناخن را انجام دادید.سطح ناخن را تمیز کردید، ضد قارچ و دهیتدراتور را زدید. نوبت به پرایمر میرسد براش پرایمر را داخل پرایمر زده و مقدار کمی از پرایمر را برداشته (اگر مقدار زیادی پرایمر برداریم احتمال چکه کردن وجود دارد که احتمال لیفت ناخن و آسیب رسیدن به پوست ناخن وجود دارد.)

پرایمر را به صورت ماساژی رو ناخن میگذاریم باید دقت کنید که پرایمر اصلا اطراف ناخن ریخته نشود.باید صبر کنید پرایمر به صورت کامل خشک شده و سپس ادامه کار را انجام می دهید.به هیچ عنوان نباید کار پرایمر را اجرا کنید زیرا هم باعث لیفت ناخن میشود و هم به صدف ناخن آسیب می رساند.پس دقت کنید فقط یکبار پرایمر اسیدی را اجرا کنید.

 

برای چه ناخن هایی نباید از پرایمر اسیدی استفاده کرد؟

این پرایمر برای ناخن های چرب فقط مناسب است نه برای ناخن های معمولی ،ناخن های حساس ، ناخن های نازک و .. زیرا ممکن است در دراز مدت به صدف ناخن های شخص آسیب وارد کند.

پرایمر اسیدی
نمونه پرایمر اسیدی

پرایمر غیر اسیدی یا nonacid برای چه ناخن هایی مناسب است؟

پرایمر غیراسیدی یا nonacid  یا freeacid به نسبت پرایمرهای اسیدی درصدخیلی خیلی کمتری اسید دارد اما به هر حال در ترکیبات آن مقداری اسید وجود دارد.

برای ناخن های معمولی که چربی مضاعف ندارند می توانید از این نوع پرایمر استفاده کنید و سپس برای مشتری کاشت را انجام دهید.

روش استفاده از پرایمر غیراسیدی یا nonacid  یا freeacid :

برای پرایمیر غیراسیدی هم مانند سایر پرامیرها زمانی که کار زیرسازی را انجام دادید،مانیکور کردید و سطح ناخن را خط و خش انداختید. سپس با پد الکی تمیز کردید و ضد قارچ را زدید باید پرایمر غیراسیدی را نیز خیلی با احتیاط براش را به پرایمر آغشته کرده و به صورت ماساژی روی ناخن بکشید. مواظب باشید که به پوست و اطراف ناخن برخورد نکند زیرا اینکار باعث لیفت در ناخن و یا حساسیت پوسیتی برای مشتری میشود.

زمانی که پرایمر کاملا تبخیر و خشک شد بقیه کار را اجرا میکنید.

جهت اجرای این نوع پرایمر هم شما فقط مجزا به اجرای یکبار کار هستید و به هیچ عنوان نباید اینکار را دوبار تکرار کنید. زیرا ممکن است باعث آسیب به صدف ناخن مشتری و لیفت ناخن مشتری شود.

 

برای چه ناخن هایی نباید از پرایمر غیراسیدی استفاده کرد؟

برای ناخن های چرب از پرایمر غیراسیدی نمی توان استفاده کرد زیرا اصلا برای آن جواب نمی دهد. باید حتما از پرایمر اسیدی استفاده کرد.پرایمر غیراسیدی روی ناخن های چرب جواب نمی دهد و ممکن است باعث لیفت ناخن شود.

برای ناخن های حساس، ناخن هایی که شکننده هستند نیز بهتر است از پرایمر غیراسیدی و اسیدی استفاده نکنید.

 

پرایمر غیراسیدی
نمونه پرایمرغیر اسیدی

پرایمر ژل یا باندرژل برای چه ناخن هایی مناسب است؟

پرایمر ژل پرایمر مخصوص لاین ژل است یعنی برخلاف پرایمیر اسیدی و پرایمر غیر اسیدی که در هر دو لاین ژل و پودر استفاده میشود. اما پرایمر ژل مخصوص لاین ژل بوده و فقط مخصوص کارهایی هست که در لاین ژل انجام میشود.

پرایمر ژل بهترین گزینه برای ناخن های حساس ، نازک ، شکنده و آسیب دیده است.به طور کلی برای ناخن هایی که خیلی آسیب دیده و ملتهب هستند اصلا نباید کاشت انجام داد ولی اگر سطح آسیب ناخن در حدی باشد که بتوان برای آن کاری انجام داد بهترین گزینه پرایمر ژل یا باندرژل است.

در صورتی که میخواهید کاشت پودر انجام دهید مجاز به استفاده از هر سه نوع پرایمر اسیدی، غیراسیدی، پرایمر ژل هستید. اما در صورتی که میخواهید کاشت ژل، انجام دهید فقط مجاز به استفاده از پرایمر ژل هستید.

حال با توجه به شناختی که از ناخن مشتری خود دارید مثلا اگر خیلی چرب بود از پرایمر اسیدی استفاده میکنید.در صورتی که ناخن او معمولی بود از پرایمر غیراسیدی استفاده میکنید.در صورتی که مشتری ناخن های حساس و شکننده داشت بهتر است خدمات ناخن در لاین ژل را برای او انجام داده و از پرایمر ژل استفاده کنید.

 

پرایمرژل برای چه  ناخن هایی مناسب نیست؟

برای ناخن هایی که می خواهید خدمات کاشت پودر انجام دهید و همینطور برای ناخن هایی که چرب هستند و درصد لیفت بالایی دارند نمی توانید از پرایمر ژل استفاده کنید.

 

روش استفاده از پرایمرژل چگونه است؟

مانند استفاده از سایر پرایمرها ابتدا باید زیرسازی ناخن را انجام دهید، مانیکور انجام دهید. خط و خش لازم روی صدف  ناخن را ایجاد کنید. ضدقارچ و دهیدراتور را بزنید و حالا نوبت به زدن پرایمر میشود. براش را به مقداری از پرایمر ژل یا باندرژل آغشته میکنید و به صورت مالشی روی ناخن میزنید و باز هم دقت کنید که به اطراف ناخن برخورد نکند.بعد از زدن پرایمر حتما باید ناخن را حداقل 30 ثانیه و حداکثر 60 ثانیه داخل دستگاه uv  بگذارید تا خشک و فعال شود سپس  باقی کار خود را انجام دهید.

 

پرایمر ژل

برای ناخن هایی که صدف آن ها شکسته و آسب دیده است چه نوع پرایمری استفاده کرده و چگونه کاشت بزنیم؟

برای ناخن هایی که صدف از روی گوشت شکسته اگر الهتاب ،  درد و خونریزی شدید دارد بهتر است هیچ کاری انجام ندهید.

بهتر است اجازه دهید که خونریزی مشتری قطع شده، التهاب و درد ناخن او کاهش پیدا کرده و در روزهای آینده برای او خدمات انجام دهید.

اما اگر فقط در صورت فشار درد داشته و خونریزی ندارد شما می توانید با احتیاط طوری که فشاری به ناخن مشتری ایجاد نشود به آرامی کارهای زیرسازی را انجام دهید.در مرحله پرایمر می توانید به جای پرایمر که اسیدی بوده و می تواند باعث ایجاد سوزش و ناراحتی در ناخن شود از بیس پرایمر استفاده کنید. در بخش بعدی شما را با بیس پرایمر آشنا می کنیم.

 

بیس پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟

بیس پرایمر مجموعی از پرایمر و بیس کت است یعنی شما نیاز ندارید که پرایمر ژل را به صورت جداگانه و بیس کت را به صورت جداگانه استفاده کنید.این مورد برای ناخن های آسیب دیده و دردناک که شما نمی خواهید از پرایمر مایع استفاده کنید.که به بخش آسیب دیده و زخم شده ناخن برخورد نکند، می توانید از بیس پرایمر استفاده کنید.

شکل ظاهری بیس پرایمر به صورت ژل و همان بیس کت هست و بعد از زیرسازی و تمیز کردن ناخن، زدن ضدقارچ و دهیدراتور که به مرحله پرایمر می رسید به جای استفاده جداگانه از پرایمر و بیس کت می توانید از بیس پرایمر استفاده کنید و سپس ناخن را در دستگاه uv  قرار دهید تا خشک شود.

شما حتی می توانید برای ناخن های معمولی نیز از این محصول استفاده کنید.

 

استفاده از بیس پرایمر برای چه ناخن هایی مناسب نیست؟

1.برای ناخن هایی که قرار است کاشت پودر بر روی آنها انجام دهید و نیازی به بیس کت ندارند.

2.ناخن هایی که چرب هستند و باید حتما برای آنها پرایمر اسیدی استفاده کنیم بیس پرایمر جواب گو نیست و نباید استفاده کنید.

برای ناخن هایی که صدف چربی دارند و می خواهیم ژل بزنیم باید از چه پرایمری استفاده کنیم؟

بهترین راهکار برای ناخن هایی که چرب هستند و شما می خواهید روی آن کاشت ژل بزنید استفاده از پرایمر اسیدی است. شاید شما فکر کنید پرایمر برای لاین ژل مناسب نیست و نباید استفاده شود.اما این فرضیه بسیار غلط است من و خیلی از هنرحویانم این را تجربه کرده ایم که برای ناخن های چرب در لاین ژل از پرایمر اسیدی استفاده کرده ایم و هیچ مشکلی نداشته است.با خیال راحت می توانید از پرایمر اسیدی در لاین ژل استفاده کرده و احتمال لیفت ناخن را به صفر برسانید. حتما باید سطح ناخن چرب باشد و شما روی ناخن های معمولی که سطح چربی ندارند اصلا نباید از پرایمر اسیدی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.