مقالات

همه چیز در مورد کاشت ژل

کاشت ژل

انواع ژل :

1.رابر ژل ها :

رابر ژل همان ژل هایی هستند که در لمینت یا استحکام سازی ناخن طبیعی به کار می روند به هیچ عنوان قد داده نمی شوند و بیشتر برای ناخن های کوتاه و یا کمی بلند استفاده میشوند؛ زیرا در ناخن های خیلی بلند پاسخ نیاز ما را نمی دهند.

خود این رابر ژل ها به دو گروه زیر تقسیم می شوند :

رابر تاپ : رابر تاپ، همان تاپ کت با غلظت بالاتر است.

رابر بیس : رابر بیس همان بیس کت با غلظت بالاتر است.

 

2.سافت ژل ها :

سافت ژل ها، ژل هایی هستند که حالت کشسانی داشته و در بسته بندی های کاسه ای عرضه میشوند.

جهت استحکام سازی ناخن های طبیعی با قدهای بلندتر به کار می روند. از این نوع جهت ترمیم ناخن های کاشت شده با قد بلندتر نیز استفاده میشود.سافت ژل ها در کارهای ژونالی نیز زیاد به کار میروند.

 

3.هارد ژل ها :

هارد ژل ها نیز به شکل کاسه ای عرضه میشوند اما به نسبت سافت ژل ها سفت تر بوده و حالت کشسانی ندارند.این نوع به راحتی با قلم برداشته شده و ریزش ندارد.

  

4.پلی ژل ها :

این ژل به صورت تیوپی در بازار عرضه میشود و خیلی کم در حالت کاسه ای وجود دارد. یک ژل بسیار مقاوم است.در واقع از همه ژل ها مقاوم تر بوده و خیلی فرمت آن به پودر نزدیک است. در اصل ساختار این محصول از پودر و ژل تشکیل می شود.

 

بیلدر ژل چیست ؟

همان سافت ژل یا هارد ژل است در صورتی که کشسانی داشته باشد، سافت ژل است و در صورتی که راحت برداشته شود و کشسانی نداشته باشد هارد ژل است.

به طور کلی نام هر نوع ژلی را که می شنوید اگر کشسانی داشته و شل تر باشد سافت ژل و اگر سفت تر باشد هارد ژل می باشد.

آموزش کاشت ژل

در کاشت ژل ناخن ها را تک تک در دستگاه بگذاریم یا همه باهم؟

این موضوع بستگی به نوع ژل شما دارد به طور کلی بهتر است سافت ژل ها را به شکل دانه ای در دستگاه بزارید.زیرا سافت ژل ها روان بوده و هر چقدر که ما حرفه ای باشیم و سریع عمل کنیم باز هم امکان چک کردن وجود دارد.کار با سافت ژل ها هم راحت نیست.زیرا ژل ریزش کرده و کار ما را خراب میکند؛ بنابراین باید سافت ژل ها را به صورت دانه ای در داخل دستگاه بگذاریم.

برخی از ژل ها مانند بیس کد را که جهت زیرسازی انجام میشود را می توان به طور همزمان روی هر 4 انگشت اجرا کرده و آنها را به دستگاه وارد کنیم.

اما زمانی که مشغول حجیم سازی هستیم با هر نوع سافت ژلی حتی رابربیس، بیلدر ژل، کاموفلاژ و.. به طور کلی انواع سافت ژل باید ناخن ها را به شکل تک تک داخل دستگاه بگذاریم.

 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که این زمانبر نیست؟

خیر به هیچ عنوان، ما می توانیم زمانی که یک دست را زیرسازی کردیم یک ناخن را برای حجیم سازی وارد دستگاه کرده و تا زمانی که خشک شود و بعد ناخن بعدی از دست دیگر را حجیم سازی کنیم.

در کاشت پلی ژل ناخن ها را تک تک در دستگاه بزاریم یا همه باهم؟

برای نوع پلی ژل نیز دو حالت وجود دارد: از آنجایی که پلی ژل کمی هارد بوده و سخت تر است.

1.اگر شما خیلی سریع باشید، می توانید هم زمان 4 یا 5 انگشت را مواد گذاری کرده و داخل دستگاه وارد کنید.

2.اما اگر سریع نباشید این ژل هم در اوج سختی به علت گرمای محیط، حرارت بدن مشتری و یا عوامل دیگر ... ریزش پیدا خواهد کرد. اگر ژل ریزش هم پیدا نکند حالت خود را از دست خواهد داد.

برای کاشت ژل پرایمر غیر اسیدی خوب است یا پرایمر مخصوص ژل ؟

مسلما پرایمر ژل برای این کار بهتر است زیرا پرایمر تخصصی لاین ژل است ولی اگر تا حالا از پرایمر غیر اسیدی استفاده میکردید، مشکلی ندارد. به هیچ عنوان برای کاشت ژل از پرایمرهای اسیدی استفاده نکنید. اما به هر حال پرایمر مخصوص ژل نیز هزینه زیادی نداشته و در صورتی که شما تمایل دارید لاین ژل را به صورت تخصصی کار کنید بهتر است از پرایمر ژل استفاده کنید.

 

جهت زیرسازی کاشت ژل بیس کت بهتر است یا رابر بیس؟

 

شاید سوال شما هم باشد که آیا می توان از رابربیس به جای بیس کت در کاشت ژل استفاده کرد؟

بله این امکان وجود اما بیس کت زیرساز بهتری است زیرا غلظت بیس کت از رابربیس کمتر بوده و در خط و خش های ناخن بهتر نشسته در نتیجه زیرسازی بهتری را به ما ارائه میدهد.

 

 

میزان زمان ماندن ژل ها در دستگاه   UV:

اینکه ما هر ژل را به چه میزان در دستگاه بگذاریم یک فرمول یکسان را نمی توان در نظر گرفته زیرا این امر به گزینه های زیادی بستگی دارد مثلا :

1.قدرت دستگاه uv  شما

2.نوع ژل

3.برند ژل

4.رنگ ژل

پس لطفا به همه این موارد دقت کنید با یکبار تست همه اینها میتوانید تایم مورد نظر را برای خود مشخص کنید.

 

 

دیدگاهی در مورد “همه چیز در مورد کاشت ژل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.