مقالات

آموزش نصب فرمر

فرمر ناخن

روش نصب فرمر قدم به قدم:

برای بستن فرم ابتدا باید استیکر وسط آن را جدا کنیم و روی کاغذ فرمر گذاشته تا بعدا استفاده کنیم.در مرحله بعد هلالی زیر استیکر را خالی میکنیم تا بتوانیم فرمر را به راحتی اندازه گیری کنیم.تا اندازه گیری دقیق نباید آن را از فرمر جدا کنیم.هلال فرمر کاملا باید خروجی ها ناخن و لبه های آزاد ناخن را به خوبی بپوشاند. یعنی باید فیکس لبه های آزاد باشد. هیچ فاصله ای نباید بین لبه آزاد، خروجی های ناخن و فرمر نباشد.

در صورتی که فرمر اندازه ناخن یعنی فیکس لبه های آزاد بود که هیچ ولی در غیر اینصورت باید فرمر را برش دهیم. (در اکثر موارد نیاز به برش است)

دو خروجی ناحن را در نظر گرفته و آنها را بهم وصل میکنیم.

 

 خروجی ناخن کجاست؟

قسمتی که ناخن از گوشت جدا میشود و تبدیل به لبه آزاد میشود را خروجی ناخن می گوییم.

 

با یک خط فرضی این دو نقطه را به یکدیگر وصل میکنیم. وسط این خط تا لبه ناخن را در نظر میگیریم که معمولا در بیشتر ناخن ها نیم سانت است.

باید این نیم سانتی متر را روی فرمر برش بزنیم.نیم سانتی متر هم باید فرمر را عمیق تر کنیم تا دقیقا زیر لبه آزاد برود.باید خروجی های ناخن را کامل بگیرد.روش ایجاد نیم سانتی متر عمق روی ناخن به این شکل است که باید ابتدا خط وسط ناخن را پیدا کنیم.آن خط را در نظر گرفته و کار را اجرا کنیم.

 

شیوه نصب فرمر:

بعد از اینکه خط وسط ناخن را پیدا کردیم باید خط وسط فرمر را با دقت روی آن قرار دهیم. مکانی که فرمر در روی خروجی های ناخن قرار میگیرد را علامت می زنیم.برای نشانه گذاری می توانیم از خطوط خود فرمر کمک گرفته و یا توسط خودکار روی ناخن نشانه گذاری کنیم.بعد شروع به بریدن فرمر میکنیم. نباید فرمر را خیلی عمیق ببریم. از یک گوشه مثلا گوشه صفر شروع به بریدن با عمیق نیم ساعت میکنیم.

گوشه های برش باید خیلی ظریف بوده و عمیق و پهن نباشد.زمانی که به نقطه وسط رسیدیم برش را به سمت نقطه پایانی هدایت میکنیم.در این مرحله برش ما کامل میشود.

 

آماده سازی فرمر قبل از نصب :

 

در این مرحله که به دقت فرمر را برای نصب روی ناخن اماده کردیم کمی آن را حالت داده یعنی کمی پیج و تاب میدهیم تا به شکل کرو دربیاید.

اگر برش مان به صورت اتفاقی عمیق تر شد می توانیم از استیکری که کار گذاشته بودیم استفاده کنیم.استیکر را پشت فرمر چسبانده و با اینکار کمی از عمق فرمر را کم میکنیم.

اما در صورتی که سایز فرمر اوکی بود می توان از این استیکر به عنوان سفت کننده فرمر نازک استفاده کرد.اینکار به کاهش شل و وارفتگی فرمرهای نازک کمک شایانی میکند.

 

فیلم کوتاهی از روش نصب

 

نصب فرمر:

جهت نصب فرمر باید لبه ها اولین باله فرمر را کاملا قرینه روی هم قرار داده و می چسبانیم.حتی یک میل فاصله نباید بین آنها فاصله باشد.

زمانی که لبه های اول را به خوبی به یکدیگر چسباندیم در صورتی که بخواهیم کاشت مربع انجام دهیم.نیازی نیست که سر فرمر را ببندیم.اما برای فرم های بادامی می توانیم لبه ها را به خوبی ببندیم.

حال باید فرمر را روی ناخن برده و مانند یک لباس تن ناخن کنیم.باید دقت کنیم خط وسطی فرمر را که در مراحل قبلی تعیین کردیم دقیقا روی خط وسط ناخن قرار بگیربد.

فرمر باید دقیقا در راستای ناخن به صورت صاف قرار بگیرد.از همه زوایا چه اطراف و چه بالای ناخن باید فرمر و ناخن در راستای یکدیگر قرار بگیرند.

باید دقت کنیم که فرمر نه سربالایی نصب شود و نه سرپایینی.

در صورتی که ناخن غیرنرمال است باید لبه ناخن کاملا کوتاه باشد. اما در صورتی که ناخن طبیعی و نرمال است در صورتی یک یا دو میلی متر هم قد داشته باشد موردی ندارد.البته در صورتی که ناخن صاف و در راستای انگشت باشد.

 

 

آموزش کاشت ناخن

پینچ کردن فرمر :

در این مرحله که از صاف بودن فرمر روی ناخن مطمئن شدیم باید لبه های پایینی فرمر را هم به یکدیگر بچسبانیم.زمانی که فرمر روی ناخن کامل فیکس شد زمان پینج کردن فرمر می رسد.

برای پینچ کردن فرمر نیازی به پینچر نداریم حتی اگر کاشت پودر بزنیم.

برای اینکار از هر دو خروجی ناخن یک برش عرضی میزنیم. اینکار باعث میشود لبه های آزاد فرمر لول تر و جمع تر باشد.بنابراین راحت می توانیم فرمر خود را پینچ کنیم.با این کار می توانیم یک کاشت تمیز و شیک داشته باشیم.

نکات مهم در اجرای فرمر:

1.هیچ فاصله ای نباید بین خروجی های ناخن و هلالی فرمر نباید وجود داشته باشد.باید فرمر کامل زیر ناخن فرو رفته و با لبه ی آزاد فیکس شده و فاصله ای نداشته باشد.

2.فرمر باید صاف و در راستای انگشت نصب شود سر بالا یا سر پایین نباشد.

3.قبل از نصب فرمر باید ناخن زیرسازی و مانیکور شده و آماده کاشت باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.