مقالات

کاشت ناخن با تیپ

کاشت ناخن با تیپ

آموزش کاشت ناخن با تیپ

یکی از مرسوم ترین روش های کاشت ناخن، روش کاشت با تیپ است. روش کاشت تیپ یکی از سریع ترین و کم دردسر ترین روش های قد دادن به ناخن نیز محسوب میشود. تیپ گذاری روی ناخن باید با دقت بالایی انجام شود. زیرا در اجرای این کاشت ناخن مانند همه روش های دیگر ظاهر کار اهمیت زیادی دارد و از طرفی دوام کار نیز مهم است. در این مقاله سعی بر این داریم که با روش کاشت ناخن با تیپ بیشتر شما را آشنا کنیم. اگر موادگذاری در این کار با دقت انجام شود. در نهایت کاشتی زیبا و منحصربفرد خواهید داشت.

 

تیپ گذاری چیست؟

 تیپ ناخن در واقع یک قالب ژلی یا پلاستیکی می باشد که برای قد دادن و طراحی ناخن به کار میرود. تیپ دارای سایزها و فرمت های مختلفی است که معمولا برای تمام سایزهای ناخن ها اندازه میشود. ابتدا تیپ به وسیله چسب ناخن، روی ناخن می چسبانیم. روی آن را باید مواد کاشت مثل اکریلیک یا ژل بگذاریم.

کاشت با تیپ روی ناخن

شماره‌های تیپ ناخن چند نوع اند؟

تیپ ناخن شماره های متفاوتی دارد. شماره در انتهای هر تیپ درج میشود. برعکس شمارش اعداد بزرگ ترین سایز شماره 1و کوچک ترین سایز شماره 10 می باشد. باید در انتخاب سایز و شماره تیپ به دقت عمل کنیم تا کار نهایی نتیجه درستی داشته باشد.

انواع تیپ ناخن :

در این بخش به این موضوع می پردازیم که چند نوع تیپ ناخن وجود دارد؟ به طور کلی تیپ های ناخن در گروه بندی های زیر قرار می گیرند.

 

تیپ ناخن شیشه ای:

جهت کاشت ناخن های شفاف یا بی‌رنگ از تیپ ناخن شیشه ای استفاده میشود. جهت  کاشت‌‌های فول گلس و استند گلس این نوع تیپ کاربرد دارد.

کاشت ناخن شیشه ای
نمونه کاشت شیشه ای

روش تیپ گذاری روی ناخن :

 

1.برای شروع کار باید دانه دانه تیپ ها را به دقت تست کنیم. از این طرق میتوانیم سایز مناسب هر انگشت را پیدا کنیم.

2.بعد باید به زیرسازی ناخن ها بپردازیم.

3.بافر را روی صدف کشیده تا چربی ها و آلودگی های آن تمیز شود.

4.توسط مایع کلینزر و پد بدون پرز، سطح ناخن را پاک میکنیم.

5.سپس یک لایه ضدقارچ میزنیم.

نکته مهم در اجرای این بخش

قبل از تیپ گذاری نباید از پرایمر استفاده کنیم. چون پرایمر باعث زردی یا شکستن و از بین رفتن تیپ میشود. در صورت استفاده از پرایمر قبل از چسباندن تیپ، احتمال دارد که آلودگی های تیپ بر روی ناخن بچسبد.

6.بعد مجدد تیپ را روی انگشت ها گذاشته و سایز آن را درست میکنیم.اگر الان سایز را اوکی نکنیم بعد از چسباندن ناخن دیگر راه برگشتی نداریم.

7.حالا مقداری چسب به لبه داخلی تیپ میزنیم. تیپ را روی ناخن می چسبانیم. برای همه انگشتان دست باید اینکار را تکرار کنیم.

8.در این مرحله باید با کاتر ناخن، تیپ ها را کوتاه کنیم.

  1. سپس با سوهان دستی کاملا ناخن ها را فرم میدهیم.

10.در این بخش باید خط تیپ را محو کنیم.

نکته مهم : نباید سوهان را روی ناخن طبیعی بکشیم. فقط روی خط تیپ را آرام باید سوهان کشی کنیم.

 

11.حتما باید روی ناخن طبیعی یک لایه ضدقارچ یا پرایمر بزنیم. سپس با پودر و یا ژل مواد گذاری میکنیم.

آموزش کاشت ناخن

با ما حرفه ای شوید

سمیرا خادمی پور مدرس حرفه ای کاشت ناخن

چرا تیپ به ناخن نمی چسبد؟ علل نچسبیدن تیپ به ناخن

سایز نامناسب:

 در صورتی که ما سایز مناسب را انتخاب نکنیم. مثلا اگر سایز کوچک انتخاب کنیم و آن را با فشار بچسبانیم بعد از مدتی جدا میشود. در صورتی که سایز بزرگ تر هم باشد باید آن را حتما بوسیله سوهان به سایز اندازه تبدیل کنیم.

چسب زدن نادرست:

باید سطحی که قرار است تیپ و سطح ناخن تماس پیدا کنند را چسب بریزیم. برای جلوگیری از حباب گرفتگی کار باید تیپ را با زاویه 45 درجه روی ناخن قرار داره و سپس به سمت لبه آزاد آورده و بچسبانیم.

سوهان‌کشی نامناسب:

 حتما باید دقت کنیم که کار سوهان کشی، باید از لبه های تیپ شروع شود. هم راستا بودن سوهان کشی با ناخن طبیعی نیز مهم است.

روش کاشت ناخن بدون تیپ:

برخی از افراد علاقه به کاشت تیپ ندارند. زیرا معتقد هستند که تیپ ناخن به بستر ناخن فشار و ارد میکند. بدون توجه به درستی یا نادرستی اعتقاد این افرا، جایگزینی برای این مورد وجود دارد.

استفاده از فرمر:

فرمر کاغذ مخصوصی است که اطراف ناخن قرار گرفته و ما می توانیم توسط مواد ناخن را بلندتر کنیم. جهت قد دادن به ناخن می توان به راحتی، از فرمر استفاده کرد.

پلی ژل با قالب:

 تمامی مراحل اجرای این روش با روش فرمر یکسان است. اما به جای استفاده از چسب ناخن از قالبی که با پلی ژل پر شده باشد استفاده میکنیم. آن را روی ناخن فشار داده و در پایان قالب را جدا میکنیم. سپس ناخن را فرم میدهیم.

ناخن ژل و پودر بدون فرمر یا کاشت ناخن دیپ برای افرادی که فقط میخواهند ناخن کاشت داشته باشند اما قد زیادی نداشته باشد ،گزینه مناسبی است.

کاشت ناخن فرنچ
کاشت ناخن فرنچ

آیا کاشت تیپ منسوخ شده است ؟

این فرمت کار منسوخ نشده است اما کاشت بدون تیپ و با فرمر بیشتر طرفدار پیدا کرده و بیشتر محبوب شده است.زیرا با فرمر، فرم دادن به ناخن راحت تر بوده، پینچ کردن آن راحت تر است. نتیجه کار ظریف تر و زیباتر  است.اما تیپ منسوخ نشده و همچنان ناخن کارهای زیادی با تیپ کار میکنند.

در کشورهایی مانند آمریکا هنوز این نوع کاشت طرفداران زیادی داشته و بیشتر استفاده میشود اما در کشورهایی مانند روسیه بیشتر از نوع فرمر استفاده میشود.اما در کشور ما هنوز هر دو نوع کاشت با فرمر و تیپ رواج دارند و تیپ کاملا منسوخ نشده است.

 

آیا برای ناخن پا می توان کاشت تیپ زد؟

خیر کلا بهتر است برای ناخن پا، اصلا کاشت انجام ندهیم.زیرا کاشت بر روی ناخن پا از نظر بهداشتی کار درستی نیست و ناخن پا ممکن است در کفش دچار مشکلات حادی شود..

پس توصیه میشود برای ناخن پا به ژل پولیش اکتفا کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.