مقالات

ماربل ناخن چیست؟

ماربل ناخن

برای خیلی از افراد خصوصا خانم ها داشتن ناخن های زیبا مهم است. از اینرو برای طراحی و زیباسازی ناخن هم روش های مختلفی وجود دارد و هم ابزارها و تجهیزات مختلفی. پرطرفدار بودن طراحی ناخن باعث شده که ایده های زیادی نیز برای این امر به وجود آید.با استفاده از رنگ های مختلف میتوانیم طرح های بسیار زیبایی برای ناخن ایجاد کنبم.ماربل یکی از روش های جذاب برای زیباسازی ناخن محسوب میشود. خصوصا جهت مجالس، عروسی هاو.. می توان از این روش استفاده کرد. در این مطلب به بررسی ماربل و روش های اجرایی آن می پردازیم.

ماربل ناخن چیست؟

ماربل یک طراحی ابر و باد روی ناخن است. ما می توانیم این کار را با شیوه های مختلفی روی ناخن اجرا کنیم. از آنجایی که بیس این کار استفاده از رنگ لاک های مختلف است بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که با پوست هم خوانی دارند تا  زیبایی آن را دو چندان کنند. برای اجرای ماربل ناخن می توان از ورق طلا، پودر اکلیلی یا سایر وسایل تزئینی ناخن استفاده کرد.

 

روش های اجرای ماربل ناخن:

در صورتی که فرصت کافی نداشته باشیم یا به دنبال نتیجه کار بهتر باشیم؛ می توانیم از ناخن مصنوعی برای اجرای کار استفاده کنیم.

 

روش اول :

برای شروع باید ناخن را لاک ژل بزنیم، بهتر است 3 رنگ مختلف را انتخاب کنیم.از هر کدام از رنگ ها روی سطح صیقلی می زنیم. سپس توسط یک چوب نازک به شکل مورب روی رنگ ها رد میشویم تا رنگ ها با هم ترکیب شوند.بعد قلم مو را در رنگ ها وارد کرده و سپس آرام روی ناخن حرکت میدهیم.سپس روی ناخن رنگ ها را پخش میکنیم.

 

روش دوم:

استفاده از رنگ های سفید، طلایی و قرمز در این روش مرسوم است. مانند روش قبل از هر رنگ مقداری روی یک سطح میزنیم.بعد با یک چوب روی رنگ ها حرکات مورب انجام میدهیم تا با هم ترکیب شوند.قلم مو را وارد رنگ ها کرده و بعد روی ناخن پخش میکنیم. در این مرحله یک قلم موی نازک تر را انتخاب و با آن پودر طلایی ناخن را به لبه ها و وسط رنگ می زنیم.

ماربل ناخن رنگی
ماربل ناخن چند رنگ

روش سوم:

در روش سوم ما می توانیم از 4 رنگ مختلف استفاده کنیم.طبق روش های قبلی این 4 رنگ را با هم ترکیب میکنیم.بعد با قلم مو مقداری از ترکیب را برداشته و خیلی آرام روی سطح ناخن میکشیم.

زمانی که کل ناخن را لاک زدیم، توسط لبه قلم مو مقداری رنگ ها را حرکت میدهیم تا موج ظریفی روی ناخن ایجاد شود.

روش چهارم:

در این روش از 3 رنگ آبی فیروزه ای ، نارنجی و زرد می توانیم استفاده کنیم. باید توسط یک قلم نازک از هر کدام رنگ ها به شکل افقی و پشت سر هم به سمت قسمت های بالای ناخن بکشیم. سپس سرقلمو را تمیز کرده و با حرکت های عمودی روی ناخن میکشیم. جهت زیباترکردن کار می توانیم با یک قلم بزرگ تر، رنگ پایین ناخن را پاک کنیم.

روش پنجم:

در این روش باید ابتدا روی ناخن ها را بیس کت بزنیم. این کار باعث میشود یک لایه جهت محافظت روی ناخن ایجاد شود.با دو رنگ مختلف لاک ژل را روی ناخن به شکل نامنظم و قطره ای می زنیم.

یک قلم مو با سایز کوچک را وارد الکل 99 درصد میکنیم. سپس آن را به شکل ضربه ای البته آهسته به لبه های لاک ها مینزیم تا پخش شوند. می توانیم کمی رنگ روی لاک ها بزنیم تا فرمت ابر و بادی بیشتری پیدا کنند. لاک ها را می توانیم شکل های مختلف بدهیم.

مقداری از ورق طلا را با پنس در بخش های مختلف کار قرار میدهیم.در مرحله نهایی به ناخن تاپ کت می زنیم و مواد را روی ناخن فیکس میکنیم.

روش ششم:

در این روش برای شروع روی ناخن مقداری پودر کروم می زنیم. در یک قسمت می توانیم بیشتر از قسمت دیگر از پودر استفاده کنیم. بعد یک لایه بیس کت به ناخن ها می زنیم. با قلم موی سایز متوسط مقداری ژل ناخن سفید را به بخش های وسط ناخن می زنیم.سپس با قلم مویی که کمی نازک تر باشد، به شکل مورب روی وسط ناخن ضربه می زنیم.یک خط کوچک تر روی آن میکشیم.

سپس با یک قلم موی کمی سایز بزرگ‌تر، رنگ خط سفید را پخش میکنیم.یک لاک صورتی با رنگ، پررنگ تر روی ناخن میکشیم.سپس با قلم موی سایز متوسط، لاک ژل قهوه ای را به گوشه های ناخن میزنیم.با پودر اکلیلی که بهتر است رنگ سبز باشد روی ناخن را پوشش می دهیم.

سپس برای بار دوم با یک قلم موی نازک خط سفید موربی روی وسط ناخن میکشیم. در مرحله نهایی لاک ژل را با قلم موی سایز متوسط به قسمت های پایینی ناخن خود می زنیم.در نهایت با تاپ کت ،رنگ ناخن خود را فیکس می کنیم.

روش هفتم یا

واتر ماربل (ماربل ناخن با آب)

   

در این روش قطره های لاک ناخن را داخل آب میریزم و با یک چرخش منظم و زیبا به آن مدل مرمری می دهیم.

در ابتدا ،روی ناخن ها را بیس کت می زنیم.روی ناخن ها لاک سفید میزنیم. باید به پوست کنار ناخن حتما لاک بزنیم تا رنگ نگیرد. در یک لیوان با اندازه مناسب، آب می ریزم.5 رنگ لاک را به صورت قطره ای و به ترتیب به لیوان اضافه میکنیم.قطره ها را به شکلی اضافه مکنیم که دایره های منظم و از کوچک به بزرگ ایجاد شود.

سپس با یک سوهان ناخن فلزی یا یک ابزار تیز، در وسط دایره یک نیم خط ایجاد میکنیم.وسیله را تمیز و بعد یک نیم خط دیگر ایجاد میکنیم.

حتما باید قبل از کشیدن هر نیم خط، وسیله را تمیز کنیم.سپس به صورت عمودی و با فاصله های کم، در دایره ها خط های با نظمی درست ایجاد میکنیم. سپس ناخن را وارد لیوان میکنیم. کمی صبر کرده و آن را خارج میکنیم. اینکار را با همین روش برای ناخن های دیگر نیز اجرا میکنیم ودر نهایت لاک های اطراف ناخن را پاک میکنیم و تاپ کت می زنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.