مقالات

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش ناخن

آشنایی با ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یک نوع ماده ژل مانند است که بر روی ناخن جهت تقویت، شکل دهی و زیبایی بخشیدن به آن استفاده می‌شود. ژلیش ناخن معمولاً به صورت مایع اولیه و لعابی که مانند ژل خمیری است، ارائه می‌شود و پس از استفاده، روی ناخن یکدست شده و با استفاده از لامپ UV یا LED تثبیت می‌شود. این ماده پوششی قوی و محافظتی بر روی ناخن می‌سازد و باعث افزایش طول و استحکام ناخن‌ها می‌شود. همچنین با استفاده از ژلیش ناخن، می‌توان به راحتی شکل، طرح، رنگ و جزئیات مختلف روی ناخن ایجاد کرد.

روش ژلیش ناخن :

ژلیش ناخن یک روش زیبایی است که برای ایجاد یک پوسته ظاهری و سخت بر روی ناخن ها استفاده می شود. این روش با استفاده از مواد شبیه به ژل (معمولاً متشکل از اکریلات ها و استیلن) به ناخن ها اعمال می شود.

 

این روش معمولاً به صورت زیر انجام می شود:

 

1. تمیز کردن و آماده کردن ناخن ها:

ناخن های خود را با یک روان کننده ناخن تمیز کنید و سپس همه قسمت های پوستی را کنار بزنید.اطراف ناخن و زیر آن را کاملا تمیز کنید.

 

2. بریدن و شکل دادن ناخن ها:

ناخن ها را به طول مورد نظر خود ببرید و آنها را شکل دهید. معمولاً شکل های متداول عبارتند از مربعی، گوجه فرنگی، آمینتی، بالها و شکل های استیلتو.

 

3.  پرایمر زدن :

پرایمر را روی ناخن ها اعمال کنید تا همچنین زمینه ای مناسب برای ژلی ناخن فراهم شود و بهترین ژلیش ناخن را بسازد.

 

4. اعمال ژلی ناخن :

با استفاده از برس گلیتری یا قلم ژلی ناخن، ژل را بر روی ناخن های خود پخش کنید. اینکار را به ترتیب روی هر ناخن انجام دهید و سپس ناخن ها را در لامپ UV تا حداقل 2 دقیقه یا لامپ LED تا حداقل 60 ثانیه قرار دهید تا سخت شوند.

 

5. مرحله پایانی :

ناخن ها را صاف و تمیز کنید و لكه ها را از بین ببرید. سپس روی ژلیش ناخن خود لاک شفاف و یا روشنی زده و سپس تم را بزنید.

در پایان، این روش بهتر است توسط یک تکنسین حرفه ای انجام شود، زیرا نیاز به دقت و تخصص دارد. همچنین، برای حفظ ناخن های سالم و جلوگیری از آسیب دیدگی آنها، لازم است در بازه های منظم ژلی ناخن ها را تغییر داده و ناخن های خود را استراحت دهید.

 

ژلیش ناخن
سوالات ناخن کاران

بهترین مواد برای ژلیش ناخن :

ژلیش ناخن یک فرآیند است که مواد مختلفی برای آن استفاده می شود. اما معمولاً لایه پایه، لایه اصلی ژلیش، پوشش براق و روان کننده استفاده می شوند. در ادامه بهترین مواد برای هر یک از این لایه ها می پردازیم:

 

1- لایه پایه:

برای ایجاد پایه مناسب و ثابت بر روی ناخن، از پایه های خاصی مانند پایه ژلیش بهره می برند که عملکردی بهتر داشته و ناخن را محافظت می کند.

 

2- لایه اصلی ژلیش:

برای ایجاد لایه ژلیش که قدرت براقیت بالا، سختی و استحکام داشته باشد، از موادی مانند ژلیش ژل، ژلیش کریستالی و ژلیش رزینی استفاده می شود.

 

3- پوشش براق:

برای ایجاد پوشش براق بر روی لایه اصلی ژلیش، از محصولاتی مانند روغن سلوهان، روغن شمع و پوشش های براق استفاده می شود. این مواد باعث افزایش براقیت ناخن شده و نیز باعث بهبود ظاهر ناخن می شوند.

 

4- روان کننده:

برای روان کردن سطح ناخن و حفظ نرمی و انعطاف پذیری آن، از موادی مانند روان کننده ژلیش و روان کننده ناخن استفاده می شود. این مواد باعث افزایش روانی ناخن می شوند و نیز پوست اطراف ناخن را نرم تر می کنند.

منشاء مواد ژلیش ناخن ممکن است متفاوت باشد و بسته به علامت تجاری و تولید کننده ممکن است تفاوت هایی در نوع و مدل مواد استفاده شده وجود داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماده ژلیش، به محصولات معرفی شده در بسته بندی و راهنمای مربوطه مراجعه کنید تا دستورالعمل های مربوطه را دقیقاً دنبال کنید.

ژلپولیش ناخن

آیا استفاده از ژلیش ضرر دارد؟

استفاده از ژلیش برای ناخن به طور کلی معمولاً به ناخن ضرری نمی‌رساند. اما استفاده ناصحیح از آن ممکن است به مشکلاتی مانند ضعیف شدن، شکستن و یا خشک شدن ناخن‌ها منجر شود. برای جلوگیری از این مشکلات، می‌توانید راهنمایی‌های زیر را دنبال کنید:

 

1. استفاده متعادل:

از ژلیش به مقدار مناسب و فقط در صورت نیاز استفاده کنید. استفاده زیاد و مکرر از ژلیش ممکن است باعث آسیب به ناخن‌ها شود.

 

2. حفظ رطوبت:

استفاده از روغن مرطوب کننده و آبرسان میتواند رطوبت آن ها را حفظ کند.

 

3. استفاده از پوشش حفاظتی:

استفاده از لاک ناخن یا روغن حفاظتی بعد از استفاده از ژلیش، ناخن‌ها را در برابر اثرات زیان‌بار محافظت می‌کند.در هر صورت، همیشه بهتر است قبل از استفاده از ژلیش یا هر محصول دیگری، از راهنمایی یک پزشک متخصص پوست و زیبایی استفاده کنید.

 

مزایای ژلیش :

 

ژلیش ناخن، یک روش پرطرفدار در زیبایی ناخن است و دارای مزایای زیادی است، شامل:

 

1.بلندتر شدن ناخن‌ها:

استفاده از ژلیش ناخن می‌تواند به ناخن‌ها کمک کند تا ظاهری طبیعی تر و بلندتری داشته باشند، این امر منجر به زیبایی و ظاهر درخشان تری می‌شود.


2. مقاومت بیشتر در برابر ضربه‌ها و شکنندگی:

ژلیش ناخن باعث ایجاد لایه حفاظتی روی ناخن میشود. این امر بر روی ناخن‌ها، می‌تواند آن‌ها را در مقابل شکستگی و صدمات مختلف حفظ کند.


3. ماندگاری بالا:

ژلیش ناخن در مقابل ترک‌ها و ریزش مواد ناخن، مقاومت بیشتری دارد. این موجب می‌شود که ناخن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری مرتب و زیبا بمانند، بدون اینکه نیاز به خرید و استفاده از روش‌های دیگری باشد.

 

4. طرح‌های متنوع:

با استفاده از ژلیش ناخن، می‌توانید از طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی بر روی ناخن‌های خود استفاده کنید. به این ترتیب، می‌توانید ظاهری متفاوت و جذابی داشته باشید.

 

5. نوک تیزتر و ناخن‌های زیباتر:

ژلیش ناخن می‌تواند به نوکی تیزتر و ظاهر زیباتر ناخن ها، کمک کند. این امر به ناخن‌ها شکلی زیبا داده و می‌تواند به شما اطمینان بدهد که همیشه ناخن‌های شما به خوبی دیده خواهد شد.

به طور کلی، استفاده از ژلیش ناخن می‌تواند به شما کمک کند تا ناخن‌هایتان را درخشان تر ، باطراوت و زیبا نگه دارید.

 

معایب ژلیش ناخن :

 

ژلیش ناخن یک تکنیک زیبایی است که برای تقویت و تغییر شکل ناخن‌ها استفاده می‌شود. اما همچنین دارای معایبی است که به طور کلی عبارتند از:

1- آسیب به ناخن طبیعی:

استفاده از ژل بر روی ناخن‌ها ممکن است باعث آسیب به ناخن‌های طبیعی شود. این ممکن است باعث شکستگی، ترک خوردن و ضعف ناخن‌ها شود.


2- نیاز به حذف توسط حرفه‌ای:

برای تغییر شکل ژل و ترمیم ناخن‌های تخریب شده، نیاز به حذف ژل با استفاده از مواد شیمیایی خاصی است. این کار باید توسط یک متخصص حرفه‌ای انجام شود و ممکن است هزینه‌بر و زمان‌بر باشد.


3- بروز عفونت:

استفاده نادرست یا نامناسب از ژلیش ناخن می‌تواند باعث بروز عفونت در ناخن‌ها شود. این شامل عفونت‌های قارچی و باکتریایی است که می‌تواند تا عوارض جدی مانند التهاب و خونریزی ناخن منجر شود.


4- نیاز به تعمیر مکرر:

چون ژل در طول زمان ممکن است لایه‌هایی را از بین ببرد، نیاز به نگهداری های مکرر برای حفظ شکل و استحکام ناخن‌ها است. این نیاز به نگهداری، مکرر زمان و هزینه بیشتری برای حفظ زیبایی ناخن‌ها به همراه دارد.


5- حمل و نقل محدود:

ناخن‌هایی که با ژلیش ایجاد شده‌اند، غیرقابل انعطاف هستند و ممکن است محدودیت‌هایی برای انجام فعالیت‌های روزمره مانند کار کردن با آب، لباس پوشیدن و غیره ایجاد کنند.


6- نیاز به مراقبت و دقت بیشتر:

همچنین ناخن‌هایی که با استفاده از ژلیش ایجاد شده‌اند، نیاز به مراقبت و دقت بیشتری دارند. برخی از فعالیت‌ها ممکن است باعث لایه‌برداری، شکستگی و خراشیدگی ناخن‌ها شوند.

1 نظر در “ژلیش ناخن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.